2016. szeptember 29. 13:06 - Serrath

Miért pont Infernal Dwarves?

Tisztelt Nagyközönség!

Fogadjátok szeretettel legújabb seregleírásunkat, melyet hosszas könyörgés után Grosh kolléga alkotott meg számunkra!

 

Előszóban pár gondolattal arról, hogy miért is más ez, mint egy alap törpe sereg, miért is van értelme külön seregbe szedni? Legnagyobb különbség talán a mágia terén van, míg a törpe seregek csupán rúnákon keresztül kapcsolódnak ahhoz, a káosz törpe seregekben vannak varázslók is, ami remek lehetőségeket adnak a saját speciális varázslataikkal. Tűzdémonok, bullkentaurok, szolga orkok és hobgoblinok tarkítják még a sereget és hadigépek terén is tartogat a sereg néhány ínyencséget a törpékhez képest.

De lássuk csak miért is érdemes asztalra pakolni kedvenc mélynövésű rabszolgahajcsár zsarnokainkat…

 

Sereg spec szabályok:

A törpe alapokat itt is megkapjuk, nagyvonalakban 3x táv menetelésnél, levonás nélküli áll és lő rohamreakció és +1 erő rohamból. Korrekt, ez mind kell is egy lassú fajnak. No de mennyünk tovább az egyedi szabályok felé.

Chosen of Ashuruk

Majdnem félelem(Fear) immunitás (a -1 LD-t azért megmarad belőle) és minden egyéb modelt ami nem rendelkezik ezen szabállyal jelentéktelennek (Insignificant) tekintjük. Kevesebb pánik, szintén egész jó.

Daemonic Infusion

Hadigépeknek mágikus sebzés és némi plusz ha pánikot dobat.

Volcanic Emrace

Na itt jön az igazi finomság, főleg tűzdémonoknál található eme remek képesség. A lényege hogy minden talpkontaktusban lévő ellenség minden közelharcban tűz sebzést szenved el, így egész szép veszteségeket okozhatunk tömeges ellenfelek ellen is, emellett minden támadásunkat lángolóvá teszi, ami ismét csak egy remek dolog ha ügyesen kombináljuk a saját mágiával.

Shackles of Fire

Tűzdémonainknak ad egy kis plusz védelmet, a sebzés 6os dobásokat újra kell gurítani ellenük, hacsak nem mágikus forrásból jött. De a démonok élete nem csak móka és kacagás, e képesség miatt a második körtől kezdve dobálhatjuk neki az LD-t, s ha nincs meg kapja a sebet. Attól függetlenül, hogy kedvenc lángoló figuráink magukat is felemésztik idővel, ez még mindig egy inkább hasznos képesség szerintem.

Unruly

-1 LD üldözés és örjöngés visszatartásnál és horda formációban jobban bírják a pánikot.

Opportunist

Ha oldalról vagy hátulról kapnak el egy ellenfelet +1 módosítóval találnak közelharcban. Meglepően hasznos tud lenni néha.

 

 

Path of Forge

Itt említeném még meg az egyedi mágiát. Igaz most nem részletezném terjedelme miatt de kiemelném az alap varázslatukat ami 2 részből áll, vagy nehezebben sebezhetővé teszi a célpontot vagy tűz sebzést ad(esetleg mindkettőt magasabb célszámon) és az alap effektet ami minden varázslatnál létrejön: kijelölhet egy egységet aki gyúlékony lesz. A rendszer ismerete nélkül is azért sejthetjük hogy ez egy kellemes kombináció.

 

Sereg Spec felszerélsek:

Infernal Weapon: +1S, mágikus támadás, nincs is mit magyarázni rajta.

Infernal Armour: Plate armor, 5++ tűz elleni, valljuk be ennél a seregnél azért a tűzálló páncélzat nem egy nagy meglepetés.

Flintlock Axe: Ismét csak egy igazi finomság, ez egy alabárd ami egyben puskaként is működik, nem elég hogy szegény ellenfeledet agyonlövöd, még közelharcban is veszélyes vagy… egyetlen hátránya hogy meg is kérik az árát.

Blunderbuss: ismét csak egy lőfegyver némi spec szabállyal amit most nem taglalnék mert kicsit hosszú, de a lényege legyen elég: ugyan csak rövid távon, de elég veszélyes.

Itt említeném még meg a mágikus tárgyakat amiből szintén kaptunk remek darabokat, de ezeket nem taglalnám hosszan, talán csak egyet emelnék ki: Ring of Desiccation. Ez is egy igazi gyöngyszem, nagyvonalakban annyit tesz hogy aki talpkontaktban áll a viselőjével az gyúlékony (flammable) lesz. A szabályok ismerete nélkül is azért lejöhet hogy ez biza egy jó dolog egy olyan seregnél ahol az utolsó körömpiszkáló zsebkés is lángol, vagy épp azzá tehetjük az alap varázslatainkkal ha épp híján lenne a tűznek.

 

 

Egységek:

Lord

Prophet: Varászló lord, egész jó választékkal varázslóiskolák terén, T5 és még páncélt is viselhet sok varázslóval ellentétben ami egész kellemes túlélést biztosít neki. Igény szerint vehetünk alá nagy dögöket, esetleg mérnökké tehetjük (hadigépeken segít).

Overlord: Harcos lord választás, remek bónusszal osztagok számára és eltérően a legtöbb lordtól ő 25%al több pontból válogathat mágikus tárgyakat, igény szerint alá is vehetünk nagy dögöket.

Hero

Magus: kisvarázsló/mérnök, pont mint a lord, csak gyengébb és természetesen olcsóbb.

Vizier: Harcos hero, lehet BSB és ő is több pontból szerelheti fel magát. Ami miatt még érdekes lehet hogy fel lehet fejleszteni Chosen of Lugar-ra (ezekről később).

Taurukh Subjigator: El is érkeztünk az első különlegességhez karakterek terén: ez bizony egy törpe és egy óriásbika szerelemgyermeke némi mágiával megtámogatva (néhol bullkentaurként nevezik). Hatalmas, szívós és remekül üt, én csak ajánlani tudom.

Hobgoblin Chieftain: Sunyi kis goblin karakter, farkason remek hadigép és kis osztag vadászatára. Egyébként osztagba rakva (persze csak goblinok közé lehet, törpe ilyet el nem viselne) egész jó bónuszt ad.

A karakter után még azért megemlíteném a figyelemreméltóbb szörnyhátasokat:

Bull Shamut: kicsi is nagy verzióban, tűzokádó-repülő-bikadémon… nincs is mit mondanom továbbiakba, ki ne akarna egy ilyet a pályára rakni?

Temple Lamassu: Hát… ez… egy.. szakállas törpe fejű sárkány ami meglehetősen ellenálló a mágiával szemben és varázsolni is tud? Valljuk be nehéz egyedibb dolgot találni manapság.

 

 

Core

Infernal warriors: alap törpe gyalogság, opcionálisan kétkezes fegyverekkel esetleg Blunderbussal.

Citadel guard: elitebb, jobban páncélozott gyalogság, ami vehet akár Flintlock Axe-ot is, ismét csak egy igazán remek választás, pláne hogy core-ban is szerepel ilyen egység, tegyük hozzá azért el is kérik az árát.

Hobgoblins: olcsó kis sunyi goblin gyalogság, van egy két érdekes opció hozzájuk.

Orc Slaves: rabszolga orkok, szintén nagyon olcsó egység a törpékhez képest, ugyan kevesebb opcióval mint a goblinok, de tartósabbak.

 

Special

Immortals: még elitebb és még drágább törpe gyalogság.

Disciples of lurgar: Démonok által megszállt, lángoló, törpe berserkerek… mi kell még? Ütős osztag közelharcban.

Kadim incarnates: „kis” tűzelementálok, gyors és remekül üt közelharcban, ámbár kicsit drága.

Taurukh: ismét csak visszatértünk a bullkentaurokhoz, ez lenne a kisebbik verzió, ami a törpe sereg lovasságát hivatott betölteni.

Taurukh anointed: még egy bullkentaur, de ez már a szörny verzió, hasonlóan a karakterhez szintén elég szívós és veszélyes dögök

Infernal artillery: Aki épp nem a tűzelementálok vagy bikaszörnyek miatt kedveli az infernal dwarfokat azoknak valószínűleg hadigép fétise van és legnagyobb szerencséjére ez a sereg ezt remekül ki is elégíti. 3 féle hadigép közül választhatunk:

Rocket Battery: a neve után nem is kell nagyon magyarázni hogy mi ez, különlegessége a többi hadigéppel szemben hogy 2 féle módon lehet lőni vele igény szerint: HE vagy páncéltörő rakétát.

Vulcano Cannon: lángszóró… a nagyobbik fajtából, ismét csak 2 féle módot kapunk lövésre, az egyik verzióban ténylegesen lángszóróként működik és hordákat tüntet el egy-egy jobb lövés a föld színéről, másik verzióban pedig csak bepermetezi a célpontot amivel gyúlékonnyá teszi és a többi egységnek készíti elő ezzel a terepet.

Titan mortar: nevéből is adódik, ez egy hatalmas mortar. Remek sebzéssel és egy rakás spec szabállyal ami nagyon megnehezíti az életet a találat helyén.

Még itt említeném meg hogy egy hadigépet hozhatunk ezek közül démonként is, ez jóval szívósabbá teszi ámbár kiszámíthatatlanabbá is.

 

 

Rare

Hobgoblin wolf riders: goblin farkas lovasság, gyors, olcsó, apróbb dolgok vagy hadigépek levadászására alkalmas.

Light artillery: ezen belül ismét csak 2 opció áll rendelkezésünkre: Hobgoblin nyílágyú, az annak megfelelő értékekkel, nem is taglalnám túl, ami érdekesség itt az a Gunnery team, olcsó törpe géppuskafészek, választható bónuszokkal.

Infernal engine: egy fantasy világban igazságtalan e egy tankot hozni? Igen és pont ezért is teszik meg ezt az Infernal Dwarfok. Mint a seregnél a legtöbb hadigép esetében, itt is több verzió áll rendelkezésünkre. Klasszikus tankként hozva egész jól lő, de ha kicsit merészebbek vagyunk akkor az ágyút le lehet cserélni jóformán egy kombájnra/darálóra ami pont annyira veszélyes közelharcban mint amennyire annak hangzik.

Kadim titan: Igen, elérkeztünk az ellenfelek által méltán utált Kadim titánhoz, a játék egyik legerősebb szörnye… volt… kicsit azóta finomítottak rajta, de még így is rendkívül veszélyes, de ugyan mi legyen veszélyes ha nem egy ház nagyságú tűzelementál.

Armored Giant: Klasszikus óriás ami megtalálható megannyi seregben, a törpe hadiparnak köszönhetően itt egy kicsit több páncéllal.

 

 

Összegezve: szerintem egy remek sereget kaptunk, ami kifejezetten erős ha jól használjuk a képességeket és varázslatokat ami gyúlékonnyá teszi az ellenséget. De még az előbb említett mechanizmus nélkül is változatos és még fontosabb hogy működő seregeket lehet összerakni, akár közel akár távharcra koncentrálva. Mindemellett remek figurák és konvertálási lehetőségek rejlenek a seregben.

Grosh

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://fantahammer.blog.hu/api/trackback/id/tr3211751893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

MeyilKree 2016.09.29. 21:08:27

Grosh blogol? Grosh blogol. Grosh blogol! :)

Sándor Kaba Sarkadi 2016.09.30. 14:51:21

Gyünnek az asszír törpik! :)
Jó lett az összefoglaló, Groshhoz méltóan objektív lett. Legközelebb én több szubjektivitást és pici fluffot is raknék bele, de elsőnek tökéletes!

Grosh 2016.10.03. 19:39:25

Áh, fluffot direkt nem is akartam nagyon írni, ki melyiket ismeri/szereti (FW-s, vagy mantic féle, stb stb) De fogadom a tanácsot, a következő kicsit szubjektívabb lesz majd ha Serrath ismét rá bír venni valamilyen cikkre és eleget is szekáll hogy 2-5 hét alatt megírjam :)