2016. szeptember 24. 05:56 - Serrath

Miért pont Beast Herds?

Tisztelt Nagyközönség!

Következzen egy kis eszmefuttatás Tyuki mester tollából. Olvassátok, elemezzétek és szóljatok hozzá ékes véleményekkel!

Serrath Úr felkérésére készítettem egy rövid összefoglalót a The9thAge Beast Herds seregkönyvéről.

Figyelmeztetek minden kedves olvasót, hogy a sereggel még sohasem játszottam, sőt még csak játszani sem láttam, azonban pusztán a seregkönyvre alapozva egy nagyon szimpatikus faj bontakozott ki előttem.

További figyelmeztetés, hogy a szövegben „szaknyelvet” használtam, amely ismeretének hiánya megnehezítheti a szöveg értelmezését!

Meglepődtem, mert rögtön két olyan seregképességgel indul a könyv, ami nagyon bejövős nekem, az egyik a Primal Instinct, ami azt tudja, hogy close combat elején kell dobni az ilyen képességgel rendelkező egységeknek Ld tesztet, és amennyiben sikerül, akkor ToHit újradobásuk van az adott körben. Ismétlem, ez minden közelharcban, körönként! A sereg nagy része, szinte mindegyik Core egység és a legtöbb Spec egység is rendelkezik vele, sőt még egy Monsta is megkapta!

A másik képesség a Drunkard képesség, amit a Kentaurok részére adományozott a "jogalkotó", ami a seregkönyv legpoénosabb képessége (már akinek). A képesség azt tudja, hogy a csata elején eldöntöd, hogy az egység színjózanul, vagy hulla részegen indul a csatába. Amennyiben színjózan, akkor Vanguard képességgel kezdi a csatát, de a játék folyamán nem lehet pontszerző egység. Amennyiben a hullarészeg opciót választod, akkor nem jöhet Ambushból, azonban Thunderous Charge és ImmuneToPsyhology képességet kap az osztag. Azt kell még tudni ehhez a képességhez, hogy a Kentaur hőst meg lehet tenni Generálisnak és ebben az esetben Core egységként lehet hozni a Kentaurokat. Mindemellett a Kentaur hősöknek lehet adni egy Looted Booze nevű tárgyat, ami azt tudja, hogy ha az egység színjózanként kezdett, akkor az innentől hulla részeg lesz :) Tehát Vanguard Move után megkapják az említett képességeket, azonban fontos, hogy ettől függetlenül még nem lesz pontszerző az egység. De úgy gondolom, hogy állat kombináció és abszolút vicces. Hovatovább a Kentaurok nagyon jó kis egység, a Drunkard és a Primal Instinct mellett Halfhorse képességük is van, ami miatt nem lehet őket Stompolni. Két támadásuk van S4 WS4 mellett I3nál, úgy, hogy ehhez párosul egy T4 is. Lehet nekik adni PairedWeapont, Lance-t, LightLance-t, és dobófegyvereket is. Adott esetben (ha nem hullarészegek), jöhetnek akár Ambushból is.

Megjegyezném, hogy az egyik Monsta, a Giant, szintén rendelkezik Drunkard képességgel.

A sereg másik számomra nagyon szimpatikus egysége a Minotaur. Soksebes MonstaInfantry, sok támadással, Frenzyvel, ImpactHittel és S5el. Kombinálva egy-két táp hőssel komoly fejtörést okozhatnak közelharcban, hacsak nem lövik le őket. Megjegyzem, hogy Generális függvényében van olyan opció, hogy semmilyen módon nem tudják elveszíteni a Fenzyt, így érdemes olyan seregkoncepcióban gondolkodni, hogy mit tud a Generális.

Az alap Core egységek olcsónak tűnnek és akár nagy tömegben is hozhatóak, nem kizárt, hogy egy-két DeathStar osztag mellett még csak úgy felrakunk kétszer 50 fő Mongrel Herdet, osztagonként 255 pontért FullCommanddal és Spearel! Csak mert 510 pont a két osztag és miért ne! Még mindig marad DeathStarra 1990 pontom egy normál ütközetben és máris fent van 100 seb az asztalon, akik horda szélesen a Spearrel 4 sorból ütnek AP(1)el, és a régi Bretonok rémálma lehet 100 dárdás illető a Spear LethalStrike képessége miatt. És ha ehhez még hozzávesszük, hogy egy varázsló a Wildernessből a nullásvarázslatot használva +1S-t és +1T-t tud adni egy osztagnak, akkor ezek az 50 fős hordák igen csak komolyak tudnak lenni, mert rögtön 4-es Erő és 4-es szívóval rendelkező egységről beszélünk!

A Monsták összességében jónak tűnnek és olcsónak, például a 200 pontos Cyclops esetében csak úgy kapunk mellékesen az S6, T5, W6, A5 mellé egy 36"re lövő S3(9)-es 3"-es katapultot. Mert miért ne… DivineAttack, MagicRes(3) és 5++ról nem is beszélve...

A varázslatok kapcsán kiemelném a TotemBoundSpelleket, amelyekkel a karakterek és a csempák tudnak az osztagukra (a karakterek 18"re) BoundSpelleket tolni. Például HardTarget és MagicRes(3)at, vagy +1Attack és AP(2). Fontos, hogy amit felsoroltam, az nem négy BoundSpell, hanem csak kettő!

Hősök tudják 30 pontért megkapni mind a 4 BoundSpell képességet, míg néhány csempa +10 pontért választhat a 4ből 1et. Szerintem állat ez is.

A seregkönyv többi frappáns és élhető kombóját nem írom le azért, hagyok mindenkinek lehetőséget arra, hogy maga tapasztalja ki mit lehet még kihozni a seregből. Azért elöljáróban elmondanám, hogy találtam még egy-két olyan kombinációt első olvasatra is, amelyekre akár komplett seregeket lehet építeni!

Jó olvasgatást és köszönöm a figyelmet!

Tyuki

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fantahammer.blog.hu/api/trackback/id/tr5811735523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaka 2016.09.26. 14:01:03

Na ez lesz a következő sereg amit összerakok. Már egy pár éve őrzök egy Battaliont, pár karaktert, meg minotauruszt. Jó lesz az majd alapnak. :)

Serrath 2016.09.26. 15:16:06

Tyuki mester most csap le az én csapatocskámra :D

De jó ez, mert így esélyes, hogy lesz beast herds a következő htc-n!