Tisztelt Nagyközönség!
Elindítottam ezt a kis blogot és facebook csoportot is, vagy mi a nyavaját a HTC által adott lendületnek köszönhetően.
A cél mindenképpen a fantasy éltetése, életben tartása, népszerűsítése, úgyhogy kezdjük magával a játékkal! Ehhez igényelni fogom minden olvasó segítségét is.
Fogok sok embert felkérni, hogy írjon egy kis összefoglalót a saját seregéről, és kérek mindenkit, hogy játékalkalmaitok megörökítése végett, aki játszik, küldjön nekem egy csatajelentést, összefoglalót (akár képekkel együtt) az e-mail címemre, mely felkerül ezáltal a blogra is.
A játék tulajdonképpen egy alternatív földi középkor, még a térkép is hasonló, amit a készítők sose tagadtak. Ennek ellenére, vagy épp ennek segítségével sikerült egy nagyon komor, igazi dark fantasy környezetet létrehozni, csemegézve mindenfelől az ötletek végtelen tárházából. Ennek is köszönhető, hogy 16 játszható frakció van!
De ezekről majd külön-külön is szeretnék blog bejegyzést.
A játék rendszere nagyon hasonló a legtöbb wargame rendszeréhez, itt is vannak a megszokott statisztikák, különböző egységek, felszerelések. Eltérés, hogy itt az osztagok nem különálló figurákként kezelendőek, hanem egy nagy blokkot, kockát képviselnek, folyamatos talpérintkezésben. (aki játszott total war-t, az könnyen el tudja képzelni miről van szó)
Öt különböző kategóriába csoportosulnak egységeink.
Lords és Heroes csoportban vannak különleges karaktereink, hőseink, akik mindenféle varázstárgyak birtokosai lehetnek. Van számukra sereg specifikus és mindenki által elérhető eszközök is. Ők a vezérek, seregek irányítói. Lehetnek nagy hatalmú varázslók, kegyetlen gyilkoló gépek, vagy valami nagy mocsadékot meglovagoló tankok.
Core egységek a sereg alapja, a tömegek, a sereg magja. A legáltalánosabb egységek, akiket ha tetszik, ha nem, kell hozni seregünkbe.
Special csoportban kicsit komolyabbak tartoznak, legegyszerűbben úgy írhatnám, hogy ők az elit katonák, hadigépeink, a nehéz lovasság. Ez persze seregenként eltérő, de általában rájuk épülnek a seregek.
Rare csoportban igazi különlegességek tartoznak, óriási szörnyek, pusztító gépek. Ők a fűszerezés a pörköltben.
A seregek összeállításánál két kritériumcsoportnak kell megfelelni. Itt a testvérjátékkal ellentétben nem slotok vannak az egységeknek, hanem a sereg pontértékének %-a a korlát.
Lords és Heroes csoport nem lehet több pont, mint a sereg pontjának 50%-a, Core a seregnek minimum 25%-a kell legyen, Special max 50%, míg a Rare csak 25% lehet.
Emellett korlát van még pontszámtól függően a duplikációkra is. Pl 2500 pont esetén maximum négyszer szerepelhet ugyanaz az osztag a sereglistán.
Ezzel elérik, hogy bizony hozni kell olyat is, amit nem akarsz, ami a tápoldatban gazdag játékosoknak lehet szúrja a szemét, de segít megteremteni az egyensúlyt játékban.
Ezzel elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ami igen lényeges ebben az új kiadásban, melyet játékosok alkottak és tartanak karban folyamatosan. Tudom, aki járatos a témában, annak unalmas ismételgetni, de fontos! A rendszer végre elindult abba az irányba, hogy kiegyensúlyozott legyen.
Nincs kiemelkedő sereg, nincs olyan, amelyikkel nem lehet elmenni versenyre. Végre afelé tartunk, hogy nagyon is játékos barát, játszható rendszert kapjunk, köszönhetően a 9th age csapatának.
Egyébként az alábbi seregekkel lehet próbálkozni a hobbiban (zárjelben a GW által adott név)
Beast Herds (Beasts of Chaos, vagy Beastmen)
Daemon Legions (Daemons of Chaos)
Dread Elves (Dark Elves)
Dwarven Holds (Dwarfs)
Empire of Sonnstahl (Empire)
Highborn Elves (High Elves)
Infernal Dwarves (Chaos Dwarfs)
Kingdom of Equitaine (Bretonnia)
Ogre Khans (Ogre Kingdoms)
Orcs and Goblins (Orcs and Goblins)
Saurian Ancients (Lizardmen)
Sylvan Elves (Wood Elves)
The Vermin Swarm (Skaven)
Undying Dinasties (Tomb Kings)
Vampire Covenant (Vampire Counts)
Warriors of the Dark Gods (Warriors of Chaos)
Ahogy korábban is írtam, 16 sereg, nem kevesebb! És mindemellé a szabályok és seregkönyvek ingyenesek!
De találunk itt még egy kisebb könyvet a varázslatokról, és igényesen megalkotott, színes varázslatkártyákat is.
Külön jó, hogy igazán két egyforma sereg nincs. Mind eltérő figurákat, statisztikákat, játékstílust biztosít. És éppen így minden sereg más más stratégiával rendelkezik minden egyes sereg ellen.
Ez nagyon tetszett a versenyen is, hogy itt nem az van, hogy van egy sereged, megvan a stratégiád és azt csinálod, és akkor is ha az ellenfél akárki más.
Itt van egy sereged, megnézed az ellenfélnek mi van, és aszerint próbálsz játszani, érvényesülni. Mivel nagyobb szerepe van a közelharcnak, így aztán a felállás is sok mindent befolyásol egy varázsló vagy lövős, ne adj isten lassabb sereggel.
Emellett a készítők ügyeltek arra, hogy felülmúlják a GW szabályait, és kilépjenek azok korlátai közül, érdekesebbé téve a játékot és az egyes seregeket is. Például a törpe seregnek nem kell 6 kör átérni az ellenfél felállási zónájába, mint korábban :D
A HTC, azaz Hungarian Team Championship (előző bejegyzés) mellett ha jól hallottam, lehetséges még idén egy fantasy verseny, mely szintén ezt használja. Emellett a Keleti blokk is tervezi egy fantasy verseny lebonyolítását, talán épp Füzesabonyban! De ez még csak tervezet.
Nemzetközi szinten az európai csapatverseny is (ETC) e szerint a szabályrendszer szerint zajlott, a készítők az ottani tapasztalatok alapján nem sokkal utána azonnal módosítottak a rendszeren, szóval fejlődik!
Remélem lesz aki kicsit utánaolvas a dolognak részletesebben, érdemes!
Köszönöm a figyelmet!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.