Tisztelt Nagyközönség!
Örömmel értesítelek benneteket, hogy Szaka tollából megérkezett a Fehérvári Liga első csatajelentése!
Emellett szólt, hogy feléjük több esélyes visszatérő van a fantasy berkekbe, ami jó hír lehet a jövő évi HTC-t illetően is!
Fehérvári Liga 1 csata
Empire of Sonnstahl-Undying Dynasties 2500 pont
Kihasználva a csapat még HTC óta tartó lelkesedését 6 fővel kezdtünk egy kis ligát, itt Székesfehérváron. A fordulók előre sorsoltak, és mindenkinek 3 hét áll a rendelkezésére, hogy lejátssza a rá jutó csatát. A résztvevők és a seregek listája így nézz ki.
ACE – Empire of Stonnstahl
Bogesz – Orcs&Goblins
Bozsi – Vermin Swarm
Tyuki – Dwarven Holds
Szasza – Dread Elves
Szaka – Undying Dynasties
Nekem az első fordulóban ACE empire serege jutott, ami így nézett ki.
Knight Commander Generális, Young Griffon, Sword of Might, Winter Cloak
Archwizard of Wildreness, Lvl4, Talisman of Supreme Shielding , Warhorse
Captain BSB, Banner of Stallion, Lucky Charm, Warhorse
Preacher, Blessed armour of Frederic the Great
14 Imperial cavarly, FCG
9 Imperial cavarly, FCG
29 Flagellant
1 Cannon
1 Volley Gun
4 Knight of Sun Griffon, FCG, Gleaming Icon
1 Steam tank
Az én élőholt hordáim ezeket a figurákat tartalmazták. Aki egy kicsit is tanulmányozta a verseny UD listákat annak rögtön feltűnhet, hogy pár alapvető egység hiányzik belőle (Sand Stalkers, Winged Reapers), de nekem alapelvem hogy csak festett figurákkal játszok proxy nélkül, és sajnos olyanjaim még nincsenek.
Pharaoh General, Talisman of Greater Shielding, Dragon Mantle, Heavy Armour, Shield, Razor Blade, Sandstorm Cloak
Death Cult Hierarch, Level3 , SAND, Book of Death, Soul Conduit
Tomb Harbinger BSB, Mithrill armour, Halberd, Charm of Cursed Icon
Death Cult Acolyte, Level1, SAND, Tome of Arcane lore
Death Cult Acolyte, Level1, SAND, Dispell Scroll
45 Skeleton, FCG
20 Skeleton Archer, Musician
10 Skeleton Archer, Musician
5 Skeleton Rider, Aspen Bow
3 Skeleton Chariot, Light Troop
30 Necropolis Guard, FCG, Paired weapon
3 Great Vultures
1 Sand Scorpion
1 Colossus, Paired weapon
1 Colossus, Scales of Destiny
1 Charnell Catapult
Mint ebben a csatában rögtön kiderült nem sok ütőerő szorult ebbe az összeállításba. Azért a fáraó testőrsége, a Tomb Harbringer-rel együtt okozott pár kényelmetlen pillanatot a lovagoknak, de erről majd később.
Az első fordulót úgy, mint a HTC-n is standard felállással játszottuk „Kitartás” másodlagos küldetéssel. Az oldalválasztást ACE nyerte, és váltott felállás után elnyerte a kezdeményezést is. A felállásomat amúgy eléggé elszúrtam, mert a játék utolsó körében tudtam csak harcba vinni az óriásomat, és a szekereim sem csináltak igazából semmit azon kívül, hogy karcolgatták a tank oldalát a lándzsáikkal.
1 kör
A pegazusos hős egy pár inchet előre mozgott a jobb szélemen, amúgy az egész alakzat maradt a helyén. Mágia fázisban semmi érdemleges nem történt, egyik blokk kapott +1S +1T-t, de mivel esélyem nem volt kontaktba kerülni vele kiengedtem. A másik Frenzyt kapott, aminek örültem is mert volt így egy minimális esélyem hogy kiugrasszam őket az alakzatból. A lövési fázis már jobban fájt, mert az ágyú egy 6-os dobással (amúgy egy kivételével minden célzásdobásra 6-ot dobott ACE) telibe kapta az egyik óriásomat, akinek rögtön 4 sebet be is vert.
A keselyűkkel előre mentem, egyrészt hogy kiugrasszam a frenzys lovasságot, másrészt hogy ami marad majd belőlük azzal zaklassam egy kicsit a hadigépeket. A közelharcos blokkok is közelebb mentek egy kicsit az ellenséghez, és a sérült óriás próbált még bemozogni a varázslók hatósugarába, hogy tudják gyógyítani egy kicsit. Mivel a generális hatósugarán kívül indult march nélkül persze esélye sem volt odaérni. Mágia fázis. Na itt jött el az én időm, mert a Soul Conduit miatt 1d3+7 el dobom a PD kockát amire 4+ ra még tudok egyet Channel-elni, ami minimum 8 kockát jelent körönként (5 mágia fázisból azért kétszer meg is volt ez a 8-as ). Ebben a körben 11 kockával kezdtem neki a mágia fázisnak. Sokra mondjuk nem mentem vele, de legalább a 20 fős íjász egységnek megdupláztam a lövéseinek számát, és a 40 lövésből 3 flagellánst leszedtünk. A katapult egy kicsit effektívebb volt 10 leszedett flagóval.
2 kör
A pegás hős rohamot jelentett be a lovasokra, de rontotta. A griffek is mozgolódtak egy kicsit, a többiek semmit nem csináltak. A mágia fázisban a 20 csonti íjászom kapott egy lövést tiltó varázslatot. A lövési fázisban ismét egy ágyú telitalálat sebesítette meg a másik óriást 2 ponttal, és a fáraó testőrsége 3 tagja bukott el a volley gun tüzében.
A keselyűk sértetlenül egy 7-es dobással megrohamozták a volley gunt, aminek persze esélye sem volt túlélni. A skorpiónak megdobtam a feljövetelt, és rögtön le is szóródott a pályáról. A játék folyamán többet nem sikerült megdobnom ezt a 3+ ot. Mágiával kárt nem tudtam okozni az ellenfélnek, lövésből viszont leszedtem megint 2 flagót a szekerek íjászaival, és egy katapult telitalálattal telibe vertem az ágyút. Megölni persze már nem sikerült, 1 wounddal fent maradt.
3 kör
A flagellánsok berohamozták a keselyűket, és le is vágták mind egy szálig őket. A tank előremerészkedett a nagy blokkjaim elé, és griffek és a varázsló 9 fős lovagosztaga is elhelyezkedett az ellentámadásra. Mágia fázisban a flagók kaptak egy to-wound újradobást, a 20 íjászom megint nem lőhetett, a griffekre jött még ki valami, amivel még mágikus mozgást is kaptak. Lövési fázisban az 1 wound-on lévő óriásom megkapta a kegyelemlövést az ágyútól, ami igazán jót tett a morálomnak, mivel a jobb szárnyomon nem maradt semmi ütőerő.
A szekerek oldalról, a fáraó az egész kompániájával együtt szemből megrohanták a tankot. A temérdek lethal strike-os ütésből sikerült beléje vernem kb 1 sebet, így a fő osztag teljesen kiszolgáltatottan várta, hogy a flagók oldalba a nagy lovag kocka meg szemből megrohanják.
Mágiával egy kicsit azért meg lettek támogatva a testőr fiúk, így a to-woundot újradobhatták és vissza is gyógyítottam az előző körben szerzett veszteségeket. Lövési fázisban a katapult missfire-t dobott így ebből és a következő körből is kimaradt.
4 kör
Na itt igazán félreállt már a szám. A jobb szárnyon a pegazus lovas levágta az 5 könnyű lovasomat, a griff osztag meg a 20 íjászomat, így ott konkrétan nem maradt semmi. A flagók és a nagy lovag kocka is megérkezett a központi közelharcba. Mágia fázisban a lovagok kaptak még egy frenzyt is biztos ami biztos, a többit sikerült levédenem tekerccsel meg kockákkal. Baromi véresre sikeredett ez a közelharc, CR-ből 12 figurát le kellett volna még szednem, de szerencsére stubborn-ok a testőrők (feleződik a CR sérülés), és a BSB is levonatja még a sorbónuszt így mindössze 5 figurát buktam még a megölt tucatnyi mellé. Ha nincs ez a stubborn képesség, akkor itt el is vesztem a játékot 20:0 ra. Így még sikerült talpra állnom.
A 45 fős csonti blokk megrohamozta a flagellánsok kiálló kis részét, amik elhalálozásával ki is estek a közelharcból és egy alakzat váltással szembe fordultak a griffekkel. Az óriás is beállt, hogy a jobb oldalról érkező birodalmi erőknek az útjába álljon.
A mágia fázis 11 kockával indult így kinyomtam mindent, amit találtam és felélesztettem vagy 10-12 testőrt is. Kapott a nagy kocka lovasság -1S, -1T- t, a fáraóék re-roll to woundot, és ami a legjobb volt mindenki 9” sugarú körben (tehát tényleg minden figurám) +1S, +1I, +1 WS-t remains in play verzióban, amit a Tomi a játék végéig nem tudott eltűntetni. Levertem vagy 8 flagót, 6 lovagot(3-at lethal strike al), meg a tank is kapott már szépen. A birodalom 4-el bukta a közelharcot, de kitartott a lovasság maradéka. A többieket ez persze nem zavarta, mert ugye megtörhetetlenek voltak.
5 kör
Mivel nagyon elszállt az idő és mindenkinek kellett menni gyereket fürdetni, ezért megegyeztünk, hogy ez lesz az utolsó. A Griffek és a varázsló lovassága két oldalról berohamozta a 45 csontit, akiket közelharcban le is fogyasztottak 20 fő alá. Ellenben a csontik is levágtak 2 lovagot, és egy griffet. A mágia fázis 3 kockával ACE adott a lovagjainak +1S, +1T, így az én mínuszaimmal együtt ismét az eredeti értékeiknél voltak. Lövési fázisban az ágyú megint pofán lőtte az óriásomat (persze 6-os dobással), és 3 sebet le is szedett. A központi közelharc totális döntetlenre végződött, úgy hogy a 14 fő birodalmi lovagból csak a bajnok, és a BSB élt még, és a tanknak is csak 1 wound-ja maradt. A flagellánsok voltak még 3-an talán plusz a pap. A fáraó testőrsége is kemény 2 főt számlált, plusz maga a vezér és hűséges seregzászló hordozója.
A sérült óriás aki zokon vette hogy ágyúval lődöznek rá, berohamozta a varázsló osztagát agyonvert 2 lovagot, meg magát a varázslót lovastól. A mágia fázis 8 kockás volt 6 ellen, így csak a re roll to wound jött ki, meg 4 testőr ennek járulékaként. Lőni elfelejtettem a katapulttal, pedig jó lett volna kilőni az 1 sebes ágyút. Közelharcban a 45 csonti maradékát agyonverték, mi viszont a „nagy csatában” felszecskáztuk a tankot, a maradék lovagot, és a BSB-t is (igaz ehhez kellett egy sikeres lethal strike is 1 kockával ).
A pontok összeadása után 1447:935 különbség jött ki ami 512 differenciával 13:7 es végeredmény az Undying Dynasties javára.
Amit a seregről írni tudok pár gondolatban.
A felállásuk és a mozgásukra nagyon oda kell figyelni, mert ideális esetben minden egységek bent kéne lenni a generális (march miatt) és a varázslók (gyógyítás miatt) hatótávjában. Én ebben a játékban valami brutál bénán oldottam ezt meg. Az óriások kívül estek a march távon, és távol voltak a varázstudóktól is. A játékban igazából csak a fáraó osztaga, és az utolsó körben az óriás volt aki pontot szerzett, a többiek konkrétan nem csináltak semmit csak adták a pontot az ellenfélnek.
A mágia fázisuk ezzel az 50 pontos Soul Conduit upgrade-el és az 50 pontos Death Book-al elég komoly tud lenni. Igazából nincs olyan mágia fázis, ahol 1-2 varázslatot ne lehetne ráerőszakolni az ellenfélre.
Lövési fázisban igazából csak szórakoztatóak semmint hatékonyak ezekkel a 5+ ra mindig találó S3-as íjakkal. Én mondjuk nagyon szurkoltam a lovas íjászoknak, hogy legalább egy sebet lőjenek be a pegás hősnek, de a wardban mindig elakadt a vessző. Közelharcban a core unit-ok szinte semmit nem érnek (főleg páncélozott célpontok ellen), ellenben a Necropolis Guard osztag Fáraóval és BSB-vel meglepően hatékony tud lenni. A poisoned attack, Lethal strike a fáraó által adott ws6-al és a BSB-től kapott hatred-el kombinálva tud meglepő dolgokat művelni. Pláne ha varázslat miatt még a „to woundot” is újradobjuk. Szegény Tomi sokszor csak kapkodta a fejét, hogy mik ezek.
A játékban ezekkel is elkövettem egy nagyon nagy hibát. A 3. körben amikor megrohamoztam velük a tankot, a sikeres közelharc után alakzatot kellett volna váltani, és 7x5 ös formáció helyett 5x7 est felvenni. Ezzel egyrészt kevesebb lovag tudott volna ütni (-4 támadás), másrészt én több flagellánst tudok lecsapni (+4 támadás oldalra, 2+ 4+ ra), és a sorbónusz miatt CR-ből is kevesebben hullottak volna a fiúk.
A másik nagy közelharci reménységem, akik itt igazán nem tudtak bizonyítani az óriás „tesók”. Gyalogság ellen papíron brutális vérengzésre képesek a fejenként a 6-os erejű 4/6 támadásukkal, 1d3+1 grinding attack-al, és az 1d6-os thunder stomppal. Ez maximálisan 30 db S6 ot is jelenthet, amiből ha csak 20 jön be, azt sem köszöni meg senki.
Összességében egy relatív nehezen játszható, de szórakoztató sereg ez. Várom velük a következő fordulót, már csak azért is mert a ligában szereplő többi lista főként gyalogságokra van kihegyezve.
Szaka
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.