2016. november 01. 18:25 - Serrath

9th Age - Új verzió - Ogre Khans

Tisztelt Nagyközönség!

Inkvizitoron megjelent írás Ppistike tollából! Tanulságos, olvassátok el alaposan!

Fegyverek…Csak a crossbow változott, második sortól csak S2, ez fujjfujj nerf smile
Big name… két nagyobb változás volt, egyik a Hellfist. Ez nem volt meglepetés, hiszen eddig tényleg nagyon OP volt. Elég karcos ára lett (régi pontszámítás alapján 120 pont lenne), azonban van benne potenciál. Egy MSU sereg sokat profitálhat az egészpályás BsB hatásból, így nem kell annyira egy tömbben mozogni, azaz bátrabban lehet flank-en szóródni és kommandózni. Ettől függetlenül nem nagyon fogjuk szerintem látni használatban.

A Wildheart annyiban változott, hogy nem a unit szekciókat piszkálja, hanem a core limitet csökkenti le minimum 15%-ra. Ez határozottan pozitív dolog, annyi lábjegyzettel, hogy természetesen a %-ból adódóan, annál jobb a hatása, minél nagyobb csatát játszunk (vagyis minél több pontot tudunk lecsippenteni a core szekcióból). Egy jó Hunter sereg köszöni szépen a változást.

A Rottenjaw majdnem duplájára drágult (a régi pontszámításra vetítve 20 helyett 35 pont lett, bár szerintem még így is megéri egy nagyobb Tribesmen bandában.

A saját varázstárgyaknál nem igen történt változás, nem úgy a common magic itemeknél, ami nálam kiverte a biztosítékot. A két legalapabb armourt (4+ ward és fix 2+)letiltották az Ogre seregnek és csak nekünk!! mivel ez az egyetlen olyan sereg, amely nem tud sima infantry karaktert hozni. Szerintem a szabálymódosításnál erre nem gondoltak, és bár értem a koncepciót (hogy korlátozzák a monstrous lényeknél az elérhetőséget), csak amíg egy beastmen vagy Lizard sereg a saját monstrous heroi mellett tud normál kategóriást is felírni, nálunk ilyen nincs… Ez ebben a formában pedig helytelen szemléletmód, hiszen alapszabályról (alap tárgyról) beszélünk, melyeknél mindenkire ugyanazok a feltételek kellenének, hogy vonatkozzanak. Több fórumon is jeleztem ezt, kiváncsi leszek lesz- bármi váltzoás e téren…

Emellett megszünt a +1Ld zászló, de helyette van egy +1Ld enchanted item.

A karakter szekció, mint mindehol, kaptak egy szép 35%-os limitet, azonban a hero/lord megkülönböztetés eltünt. A pont limit bennünket halmozottan érint, hiszen nincsenek olcsó scroll és egyéb bónuszcipelő lehetőségünk, vagyis nagyon meg kell gondolni, hogy mit és hogyan felszerelve építünk össze… Még egy nerf, ami alapvetően nem nálunk jelentkezett az, hogy minden seregben a hero kategoriás karakterek kaptak +1 woundot, vagyis az eddigi 2 pontos különbség redukálódott 1-re, hiszen nálunk változás nem történt… Vagyis az a kompenzáció, ami a rossz ws/bs/i/As terén a wound által jelen volt, most jelentősen gyengült
További változás, hogy megszünt a “nagy” sámán karakterisztika, vagyis buktunk 1 woundot, cserébe a “kis” sámán is Ld8… A varázslók felépítése ugye megváltozott, ez szerintem win, hiszen jóval olcsóbb most egy 4 spelles castert összerakni (a wizard master pedig egyéni izlés kérdése). Sajnos a drága karakterek miatt, továbbra is eldöntendő, hogy bónuszt akarunk az arcane itemekből, vagy dispell scrollt (ami ráadásul régi ár szerint most 50 pont)... ez sem az igazi… A megváltozott lore-kkal nincs bajom, szerintem a shamanizm elég brutálra sikerült, néhány spellel azonban nem vagyok kibékülve. Mivel alapból utálom a kockahammert, ezért az olyan dolgoktól, mint hogy dobjatok egy-egy kockával és ha jobban dobsz nyertél, kiráz a hideg (Thaumaturgy 3rd spell)...

A Hunter olcsóbb lett egy kicsit, és mivel eddig is jónak számított, ez is win. Annyit azért sajnálok, hogy még mindig 50x50-es, aminek a miértje továbbra is rejtély előttem.

A Core unitok (min 25%):
Én Tribesmen fan vagyok, szóval a drágulás (főleg az Iron Fist dárgulása)megérintett… Jogos, persze, hiszen a játék legjobb fegyvere, ezért nem is reklamálok, de ettől még fáj smile
A Bruiserek alap pontja csökkent (a továbbiaké maradt 44 pont), ez apróbb nyereség csupán.
A Gnoblaroktól, már korábban elvették a light armour opciót, ez így is maradt, ellenben short bow helyett sima bow-val rohangálnak, ami totális WIN! (főleg ha a volley fire változásait is hozzátesszük)...

A specialis egységek (no limit):
A Meneaterek kaptak egy szép nagy nerfet… Bár az alapár nem változott, a dupla pisztoly a duplájára drágult (nyilván ez is érthető, hiszen nagyon erős fegyver). Eltűnt a +1Bs (helyette van az accurate, ami ignorálja a hosszú táv módosítót), ez addig egalizál, amíg messze tudunk maradni, közel távon belül viszont egyértelmű nerf. Megszűnt a Weapon Master és az Immune to Psychology opció is, ez szerintem mindekettő nagyon fájó a combatmeneatereknek…

A Tuskerek alapfelszerelésnek kapták meg a Heavy Armourt, melyet (régi áron 5) 10 pont felárért tudunk lecserélni a parryt és +1 I/A jelentő Ironfist Light Armour opcióra. Érdemileg tehát nem sok változás van (2 ponttal olcsóbb a régi verzóval szemben)
Szerintem 2 fővel továbbra is tökéletes szekérpótlék/flank-, Chaffvadász a seregben…

A Yetik még olcsóbbak lettek, elvesztették a skirmisht, viszont light troops, azaz annyi a változás, hogy kisebb helyet foglalnak. Tökéletes light cavalry pótlék, olcsó és hatékony, mint eddig.

A trapperek nem változtak, a scout szabály annyit változott csupán, hogy mostmár bármilyen tereptrágynál redukálható a 18”-es deploy, nem csak az eddigi 3 fajtánál.

A kardfogú barátaink, lassan már betegesen olcsóak lesznek. Ugyan egy darabot hozni még mindig (régi áron) 40 pont, azonban a további legénység már csupán (szintén régi áron) 15 pontba kerül, vagyis 55 (régi) pontért kapunk 4 woundot 6 ütést I4Ws4S4T4 és a szokásos jó mozgást… Ez persze minden további hozzáadott cicával még olcsóbbá teszi az egységet.. Mindemellett a maximum limit is megnőtt, most már akár 20 fős kardfogú unitot is hozhatunk (azért azt megnézném :D)

A Gorger (Kin-Eater) nem változott (annyi lábjegyzet, hogy a Shamanizm lore idéző spellje kb=Kin Eater + Breathweapon)

The Powder Keg (max 35%)
Ez egy új kategória, ami a lövészeket hivatott szabályozni (az itt felsoroltakon kívül a pisztolyos Meneaterek is ebbe a kategóriába tartoznak)
Cannon: Az eredeti S5(10)-et szépen lenerfelték s4(8)-ra, ezért a pokol tüzében fognak elégni, nem tudom mi szükség volt rá, főleg úgy, hogy Bs-függő lett ugye a lövés…

A Scratapult olcsóbb lett (125 régi pont szerint), de mivel a catapult is megkapta szépen a Bs alapú lövést, kb értelmetlen szerintem a lövés képesség, illetve max extraként tekinthetünk rá a szekér típus mellett…
A kézi ágyús brigád, alapára csökkent (110 régi pont), vagyis lassan már megéri 3 főt hozni terelőtisztogatásra (bár én továbbra sem tartom sokra őket)

Chained Beasts (30%)
Rock Aurochs: semmi változás (nálam továbbra is favorit)

Frost Mammoth, a spell változott, amit ki tud lőni, de ez pusztán a Magic Path változás okozata. Mielőtt örülni kezdtek, a 3d3 impact csak copy/paste error, ezt a fórumon jelezték. Hamarosan javítják…

Slave Giant: megint olcsóbb lett (most már csak 140 régi pont) és ráadásul már 3 db is hozható :D továbbra is hasznos egység, főleg ágyumágnesként, illetve a táblázat újradobása miatt azért lehet vele számolni cc-ben is (2-3 óriás + 1 hunter a flank-en meglódulva csúnya pusztítást tud végezni)

Összességében:
Enyhe gyengülés, ami tekintve, hogy mostanában toplistás a faj, nem akkor érvágás. A probléma akkor jelentkezhet, ha a versenyek általános pontszáma lemegy 4500-ra, így az egyéb % megkötésekkel együtt, már elég nehéz a seregépítés. Ráadásul nagyon nehéz pár pontot lecsippenteni most már innen-onnan, tekintve, hogy nagyon sok, eddig választható opció beépült az árba, és a duplázott pontok miatt, még nehezebb kis levehető pontokat találni. Továbbra is hátrányunk, hogy nincs olcsó karakter opció, vagyis unitokra ható varázstárgyak cipelése céljából nem tudunk sokat variálni (míg jó néhány sereg ezt megteheti pl. goblin/skink/patkány). Arra számítok, hogy a % limitek a többi sereg esetében is hasonló problémákat jelenthet, így ez talán kiegyensúlyozza az itt fennálló problémáinkat. A spell támogatással ki tudok békülni, bár magában a magic pathekben vannak kivetnivalóim. Szokni kell az új verziót és megtalálni a jó seregépítés kulcspontjait de ez már a gyakorlatban fog csak sikerülni.
Állítólag az 1.2 egy „public test” , vagyis nagyon várják a feedbackeket, az 1.3 pedig remélhetően faji szinten tudja majd a felmerülő problémákat orvosolni…
Böfff…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fantahammer.blog.hu/api/trackback/id/tr3011922335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása